PALAUTUKSET


Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus
Kaupan peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaranerän vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostitse osoitteeseen lupauspuoti@itubiodyn.fi tai kirjeitse Itu Biodyn Oy, Asentajankatu 5 A, 00880 Helsinki. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä.


Tavaroiden noutamatta jättäminen

 Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta.  Jos tuotteet palautuvat meille, palautamme niiden arvon asiakkaalle poislukien 10€ kuljetuskulun.  Hyvitämme noutamattomat tilaukset viimeistään 14 päivän kuluessa siitä kun tuote on palautunut Postilta, ja palautus on käsitelty. Tämän jälkeen tuotteiden omistusoikeus siirtyy Lupaus Puoti -verkkokaupalle.


Tuotteiden palauttaminen
Palautettavat tuotteet on jätettävä Postin tai rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautusosoite on Itu Biodyn Oy, Asentajankatu 5, 00880 Helsinki. Vastaanotettu tavara on pidettävä olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada kauppahinta hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi ja tavaraan tutustumiseksi samaan tapaan kuin myymälässä. Ennen pakkauksen avaamista asiakkaan on varmistettava kohdasta ”Poikkeukset peruuttamisoikeuteen” millä tuotteilla ei ole lain mukaan peruuttamisoikeutta. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, asiakkaan tulee käsitellä ja avata se varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan. Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla sen vuoksi, että se on pakattu huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta asiakkaan maksamaa summaa. Asiakas vastaa palautuskustannuksista. Toimitusmaksu palautetaan paitsi, jos kyseessä on osapalautus.

Poikkeukset peruuttamisoikeuteen
Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole muun muassa sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetöity pakkaus on rikottu tai avattu. Hygieniatuotteita ovat mm. kosmetiikka, nenäkannut, ja seksuaaliterveyteen liittyvät tuotteet. Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on avattu, valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten tai tavaroilla, jotka voivat nopeasti pilaantua tai vanhentua. Etämyyntisäännöksiä ei sovelleta päivittäistavaroiden (elintarvikkeet, teknokemian tuotteet (pesu- ja puhdistusaineet), päivittäiskosmetiikka) toimittamista koskevaan yksittäiseen sopimukseen, eikä näillä tuotteilla ole myöskään etämyynnin peruuttamisoikeutta.

Tuotteen palautus
Paketti palautetaan kuljetusliikkeen toimi- tai noutopisteeseen, ja asiakasta kehotetaan ottamaan kuittaus lähetyksestä, jotta hän voi osoittaa lähettäneensä tuotteen takaisin. Tuotetta ei voi palauttaa tavallisena kirjeenä. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä. Ongelmatapauksissa asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 774 3010, arkisin klo 08.30–15.30 (puhelun hinta on soittajan puhelinliittymäsopimuksen mukainen) tai lupauspuoti@itubiodyn.fi.

Maksun palauttaminen
Palautamme kauppahinnan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tuotteet on palautettu tai kun asiakas on osoittanut lähettäneensä ne takaisin, esimerkiksi lähetyksen palautuskuittauksella. Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä kaupassa.


Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, tuote ei vastaa tilausta tai se on virheellinen, pyydetään asiakasta ottamaan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä. Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita vetoamista virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, verkkokauppa vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Verkkokauppa vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista velvoitteista.

Uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme kuulet ensimmäisenä uutuuksista ja tarjouksista.
Loading...